متخصص سئو این توانایی را دارد که با تکیه بر تجربه و آنالیز اطلاعات ، کلمات کلیدی را در موتور جستجو به جایگاه بالا برساند.
آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه ترافیک سایت خود را افزایش دهید و به رتبه های بالاتری برای کلمات کلیدی دست پیدا کنید؟ رتبه های بالای کلمات کلیدی می توانند فروش و درآمد بیشتری را برای وب سایت شما ایجاد کنند، پس باید همه چیزهایی را که باید در مورد سئو بدانید را یاد بگیرید و یک متخصص سئو شوید.

داشتن تخصص سئو تنها امتیاز متخصصان سئو نیست. این مهارتی است که می تواند توسط هر کسی که مایل به یادگیری نحوه انجام سئو به تنهایی باشد، از پس آن برآید.

من در 21 سال گذشته سئو را شروع و تمرین کرده ام و در این مقاله، شما خواهید آموخت که برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو باید چه مراحلی را طی کنید.

یک متخصص سئو کسی است که می داند سئو چگونه کار می کند و چگونه سئو را برای افزایش رتبه یک وب سایت در موتورهای جستجو به کار بگیرد.

یک متخصص سئو ، سئو را به عنوان یک حرفه یا با انجام مشاوره سئو، ارائه خدمات سئو ، یا گرفتن مشتری بر اساس پروژه خاص انجام می دهد.

قابل ذکر است که برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو لازم نیست سئو را به عنوان یک حرفه انجام دهید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید مهارت های سئوی خود را بهبود بخشید حتی اگر قصد ارائه خدمات به مشتریان را ندارید.

متخصص سئو

دلایل تبدیل شدن به یک متخصص سئو

رتبه و ترافیک وبسایت خود را افزایش می دهید: این واضح ترین دلیلی است که چرا یک فرد باید در بهینه سازی موتورهای جستجو متخصص شود.

اگر می دانید چگونه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، می توانید از افزایش رتبه بندی و ترافیک موتورهای جستجو برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی یا راه اندازی یک تجارت آنلاین استفاده کنید .

وابستگی کمتر به آژانس های سئو: می دانم که این چیزی نیست که انتظار دارید در وبلاگ یک آژانس سئو بخوانید، اما این حقیقت است. اگر مهارت های سئو داخلی دارید، می توانید کسب و کار خود را بدون وابستگی به پشتیبانی خارجی توسعه دهید.

کاهش هزینه ها: اگر یک کارآفرین یا وبلاگ نویس انفرادی هستید، اگر بتوانید خودتان سئو را انجام دهید، می توانید در هزینه های زیادی صرفه جویی کنید تا اینکه مجبور باشید یک متخصص سئو را استخدام کنید.

تصمیمات بهتری بگیرید، مانند اینکه چه کسی را برای کار بر روی سئوی خود استخدام کنید: اگر خودتان متخصص سئو هستید و سئو را می شناسید، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام مشاور یا شرکتی را استخدام کنید تا روی سئوی شما کار کند، بسیار آسان تر است. شما در موقعیتی خواهید بود که بفهمید بسته‌های سئوی آنها شامل چه مواردی است و قضاوت کنید که آیا آنچه آنها پیشنهاد می‌کنند واقعاً می‌تواند به وب‌سایت شما در دستیابی به رتبه‌بندی بهتر کمک کند.

به شدت برای مدیران بازاریابی توصیه می شود: اگر به عنوان مدیر بازاریابی کار می کنید، داشتن درک خوب از SEO به شما مزیت بیشتری نسبت به سایر مدیران بازاریابی یا همکاران در سازمان شما می دهد.

هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون سئو زنده بماند: سئو دیگر اختیاری نیست. وب‌سایت‌هایی که با در نظر گرفتن SEO ساخته نشده‌اند، به هیچ وجه نمی‌توانند در دنیای آنلاین بسیار رقابتی زنده بمانند. دانستن سئو و نحوه استفاده صحیح از آن، می تواند تغییرات زیادی در آینده وب سایت شما ایجاد کند.

10 قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

  • نحوه کار موتورهای جستجو را درک کنید
  • با مفاهیم اولیه بازاریابی موتور جستجو آشنا شوید
  • معنای واقعی سئو را درک کنید
  • آموزش سئو مناسب را انتخاب کنید
  • از تغییرات سئو مطلع شوید
  • ابزارهای سئو مناسب را انتخاب کنید
  • سئو را تمرین کنید
  • تخصص سئوی خود را نشان دهید
  • صبور باش
  • سرنخ های کارشناسان سئو را دنبال کنید

نحوه کار موتورهای جستجو را درک کنید

قبل از شروع به فکر کردن در مورد سئو، اولین قدمی که باید بردارید این است که با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا شوید.

به طور خلاصه، می توان گفت موتورهای جستجو دارای سه فرآیند اصلی می باشد:

خزیدن: به این ترتیب آنها محتوا را در وب کشف می کنند

نمایه سازی: چگونه آنها محتوا را در فهرست خود اضافه و سازماندهی می کنند

رتبه‌بندی: گوگل برای رتبه بندی چگونه تصمیم می‌گیرد

مفاهیم اولیه بازاریابی موتورهای جستجو را بشناسید

قبل از اینکه دست به کار شوید، باید یک ایده کلی در مورد تمام رشته های مختلف که بازاریابی موتورهای جستجو را تشکیل می دهند داشته باشید . باید بدانید بازاریابی دیجیتال چیست و نقش سئو در کمپین های بازاریابی دیجیتال چیست .

شما باید به عنوان متخصص سئو باید آگاه باشید که از سئو چه انتظاراتی دارید و از چه ابزارهای دیگری می توانید در ارتباط با سئو برای تقویت حضور در اینترنت استفاده کنید.

به طور خلاصه، سئو یکی از دو جزء SEM است. تفاوت اصلی بین این دو این است که ترافیک SEO رایگان است در حالی که ترافیک SEM پولی است.

با سئو هدف شما این است که با انتشار محتوایی که با هدف کاربر مطابقت دارد و با دادن “سیگنال” به موتورهای جستجو برای کمک به آنها در روند نمایه سازی و رتبه بندی، به بالاترین نتایج ارگانیک برسید.

با SEM، می‌توانید از پلتفرم‌های PPC (مانند Google Ads) برای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات خود در بالای نتایج جستجوی پولی استفاده کنید.

سئو در مقابل SEM

هر دو روش می توانند به شما کمک کنند تا ترافیک موتورهای جستجو را دریافت کنید، اما با سئو، نیازی نیست برای دریافت ترافیک به تبلیغات پولی تکیه کنید. هنگامی که موفق به کسب رتبه های بالا برای کلمات کلیدی مهم برای کسب و کار خود شدید، می توانید ترافیک رایگان را در طول 24 ساعت و 7 روز هفته به سایت خود وارد کنید.

این تنها یکی از مزایای سئو است . با رسیدن به بالاترین سطح SERPS، می توانید از مزایای دیگری مانند آگاهی از برند، اعتماد کاربر و شناخت استفاده کنید که می تواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند.

معنای واقعی سئو را درک کنید

سئو فقط در مورد کلمات کلیدی و لینک ها نیست، بلکه بسیار بیشتر از آن است. ماموریت واقعی سئو ارائه یک تجربه عالی به کاربران و ارائه دقیقا همان چیزی است که می خواهند.

هدف شما فقط به دست آوردن ترافیک بیشتر موتورهای جستجو نیست، بلکه تبدیل آن ترافیک به بازدیدکنندگان و مشتریان ثابت است.

سئو انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

وظیفه شما به عنوان یک متخصص سئو این است که یاد بگیرید در هر مرحله از فرآیند سئو چه قوانینی از سئو را اعمال کنید تا وب سایت شما کاملاً بهینه شود.

در اینجا خلاصه ای از کارهایی که هر نوع سئو انجام می دهد آورده شده است:

سئوی فنی: سئوی فنی مسئول مرحله خزیدن و نمایه سازی است. با سئوی فنی می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا تمام صفحات مهم وب سایت خود را بدون مشکل ایندکس کنند. مهمترین وظایف فنی سئو عبارتند از:

  • متعارف سازی URL
  • بهینه سازی نقشه سایت XML
  • تنظیم دامنه دلخواه شما
  • بهینه سازی URL های صفحه شما
  • بهینه سازی ساختار وب سایت شما
  • بهبود سرعت صفحه وب سایت شما
  • بهینه سازی وب سایت برای موبایل
  • پیدا کردن و رفع خطاهای خزیدن

سئوی درون صفحه: سئوی درون صفحه با عناصر موجود در یک صفحه مرتبط است. چیزهایی مانند محتوا، سرفصل ها، تصاویر، ویدئوها باید بهینه شوند تا موتورهای جستجو توانایی درک زمینه آنها را داشته باشند.

مهمترین عناصر سئو درون صفحه عبارتند از:

  • بهینه سازی عنوان صفحه
  • بهینه سازی توضیحات متا
  • بهینه سازی محتوا
  • استفاده مناسب از سرفصل ها (تگ H1، H2 و غیره)
  • لینک های داخلی و خارجی

سئو خارج از صفحه: آخرین فرآیند، سئو خارج از صفحه نامیده می شود. بر خلاف سئوی فنی و درون صفحه، سئوی خارج از صفحه مرتبط با فعالیت های خارج از مرزهای یک وب سایت می باشد. مواردی مانند دریافت بک لینک از سایر وب سایت های مرتبط و تبلیغ وب سایت خود در اینترنت عواملی هستند که به موتورهای جستجو در مدت زمان فرآیند رتبه بندی کمک می کنند.

آموزش SEO مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که شروع به یادگیری سئو می کنید، حتما متوجه خواهید شد، اطلاعات زیادی در مورد سئو در اینترنت وجود دارد و مطالب بسیاری برای یادگیری وجود دارد، و این در نهایت باعث ایجاد سر در گمی شما می شود.

سال‌ها طول کشید تا سئو را به این روش یاد بگیرم، زیرا زمانی که شروع به یاد گیری سئو کردم و متخصص سئو شدن یکی از اهداف من شد ، هیچ دوره آموزشی یا راهنمای SEO وجود نداشت که بتوانم آنها را مطالعه کنم و همه اطلاعات را در یک مقاله مفید داشته باشم.

اما امروزه وضعیت کاملا تغییر کرده است. افرادی که مایل به یادگیری سریع سئو هستند، می توانند این کار را با دنبال کردن یک دوره معتبر بدون نیاز به صرف ساعت های بی پایان برای جستجوی اینترنت و خواندن مداوم مقاله انجام دهند.

از تغییرات سئو مطلع شوید

سئو مدام در حال بروز شدن می باشدبر این اساس قوانین و الگوریتم های سئو همیشه تغییر می کنند. گوگل به تنهایی سالانه بیش از 250 تغییر در الگوریتم های رتبه بندی خود ایجاد می کند. کارشناسان خوب سئو باید در مورد این تغییرات بدانند و کمپین های سئوی خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

بهترین راه برای مطلع ماندن این است که چند وب سایت خبری سئو را دنبال کنید که ثابت شده است که اطلاعاتی را در مورد تغییرات سئو در حال انجام در زمانی که رخ می دهند و نه بعد از اینکه برای انجام کاری در مورد آن دیر شده است ارائه می دهند.

منابعی که می توانید استفاده کنید:

سرزمین موتورهای جستجو: یکی از قدیمی ترین وب سایت ها در صنعت سئو می باشد. قبلاً متعلق به دنی سالیوان بود، و اکنون او برای گوگل کار می کند.

گوگل بلاگ: گوگل وبلاگی را برای به اشتراک گذاری اخبار مرتبط با محصولات گوگل ایجاد کرده است. آنها گاهی اوقات اخبار مربوط به جستجوی گوگل را نیز به اشتراک می گذارند.

وبلاگ جستجوی گوگل: وبلاگی توسط گوگل که به جستجو اختصاص داده شده است.

وبلاگ وب مسترهای گوگل: وبلاگ رسمی وب مسترهای گوگل. برای دریافت اخبار در مورد آخرین تغییرات در جستجو، دنبال کنید.

وب سایت سئو آپ seoup: وب سایت سئو سایت آپ که متعلق به خود می باشد، در این تلاش هستیم که به صورت هفتگی با راهنمایی ها، مقالات گام به گام و منابع به روز به شما کمک کنیم سئو را به طور موثر تمرین کنید.

ابزار SEO مناسب را انتخاب کنید

حقیقت این است که شما نمی توانید سئو را به تنهایی انجام دهید. اطلاعات زیادی برای پردازش و تصمیم گیری وجود دارد و اگر سعی کنید همه کارها را به صورت دستی انجام دهید، زمان ارزشمند خود را صرف تجزیه و تحلیل اعداد می کنید به جای کار بر روی وظایفی که می توانند نتایج بهتری برای شما داشته باشند.

همچنین درست است که ابزارهای سئو خوب هزینه دارند، اما بدون شک در بلند مدت بازده آن بسیار بیشتر از هزینه ماهانه ای است که برای یک ابزار سئو خوب پرداخت می کنید.

ابزارهای SEO که می توانید استفاده کنید:

Google Webmaster Tools (رایگان): ابزار Google Webmaster شاید یکی از مفیدترین ابزارها برای سئو باشد. این رایگان است و می تواند اطلاعات زیادی در مورد وب سایت شما به شما بدهد.

Google Analytics (رایگان): Google Analytics یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل می باشد. شما می توانید از گوگل آنالیتیک استفاده کنید تا چیزهای زیادی در مورد ترافیک خود و نحوه حرکت کاربران در وب سایت شما بیاموزید. گزارش های زیادی برای کاوش و معیارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد. این مقاله، تجزیه و تحلیل گوگل برای مبتدیان ، مکانی عالی برای شروع است.

SEMRUSH (پولی): این ابزار SEM مورد علاقه من است. رایگان نیست اما می توانید از آن برای سئو، کمپین های PPC، تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، لینک سازی، نظارت بر رسانه های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید. به طور مکرر با ویژگی های جدید به روز می شود و یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید برای SEO خود انجام دهید.

Ahrefs (پولی): Ahrefs جایگزین مناسبی برای SEMRUSH می باشد. این با یک اشتراک ماهانه ارائه می شود، اما همچنین یکی از معتبر ترین ابزارهای سئو در صنعت است. این دارای یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه است تا بتوانید قبل از خرید آن را آزمایش کنید.

Google Keyword Planner (رایگان): ابزار کلمات کلیدی گوگل یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که توسط گوگل ارائه می شود. می‌توانید از آن برای یافتن اینکه افراد چه عباراتی را در جستجوی Google تایپ می‌کنند، استفاده کنید.

سئو را تمرین کنید

سئو تئوری نیست ، بیشتر عملی است. نتیجه مطالعه تئوری سئو باید لیستی از اقداماتی باشد که می توانید در وب سایت خود اعمال کنید و برای قرار گرفتن در موتورهای جستجو بهبود بخشید.

مشکل این است که هر وب سایت منحصر به فرد و متفاوت است و آنچه برای یک وب سایت کار می کند ممکن است بهترین راه حل برای سایرین نباشد. به همین دلیل است که برای متخصص سئو شدن باید در واقع سئو را تمرین کنید و صرفاً به تئوری سئو بسنده نکنید.

خواندن مطالعات موردی در مورد اینکه چگونه دیگران توانسته‌اند با کمپین‌های سئو موفق شوند، یک راه فوق العاده برای به دست آوردن ایده‌های جدیدی است که می‌توانید از آن ها استفاده کنید و الهام‌ بخشی است که باید به تلاش خود ادامه دهید تا زمانی که سئو را به روش درست انجام دهید.

تخصص سئوی خود را نشان دهید

بسیاری از افراد می گویند که یکی از بهترین راه ها برای یادگیری مطلبی این است که سعی کنید آن را برای دیگران توضیح دهید. این در مورد سئو نیز صادق است.

وقتی شروع به نوشتن در مورد سئو کردم، چیزهای زیادی یاد گرفتم و مهارت های سئو خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشیدم.

توصیه من این است که یک وب سایت یا یک وبلاگ سئو راه اندازی کنید و تجربیات سئوی خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

با گذشت زمان متوجه خواهید شد که به اشتراک گذاری دانش یک راه فوق العاده برای یادگیری مطالب جدید در مورد سئو می باشد و در عین حال به افراد دیگر کمک می کند، که تجربه بسیار مفیدی است.

صبور باشید

یک متخصص سئو به زمان نیاز دارد و نباید در نتیجه گیری مناسب عجله کنید.

رتبه بندی سن صفحات در 10 نتیجه برتر گوگل

سئو سریعترین راه برای افزایش ترافیک شما نیست. اگر می خواهید نتایج فوری داشته باشید، کمپین های PPC را امتحان کنید. سئو در مورد ایجاد یک کسب و کار پایدار طولانی مدت با ایجاد یک پایه محکم است که برای سال ها ترافیک ارگانیک را به صورت 24 ساعته و 7 ساعته در اختیار شما قرار می دهد .

قبل از ایجاد هرگونه تغییر مرتبط با سئو در وب سایت خود، باید به رتبه بندی و ترافیک خود (برای یک دوره زمانی)، قبل از تغییر توجه داشته باشید و آن را با مدت زمان مشابه (از نظر مدت زمان)، پس از تغییر مقایسه کنید.

رتبه بندی و ترافیک خود را زیر نظر داشته باشید و قبل از تصمیم گیری بیشتر به آن زمان کافی بدهید.

سرنخ های متخصصان سئو را دنبال کنید

آخرین اما نه کم اهمیت، در مسیر تبدیل شدن به یک متخصص سئو، با تعدادی از مشکلات روبرو خواهید شد. زمان هایی وجود خواهد داشت که ناامید و آماده تسلیم شدن خواهید بود در حقیقت شکست را قبول خواهید کرد.

نگران نباشید، این اتفاق طبیعی است. اگر داستان‌های دیگران را بخوانید متوجه می‌شوید که هیچ‌کدام از آن‌ها به این شکل که امروز هستند نشدند، زیرا خوش شانس هستند. این نتیجه کار سخت و ساعت های بی پایان تست و مطالعه در مورد سئو است.

لیست زیر شامل 5 کارشناس سئو است که قطعاً باید برای الهام گرفتن و درک اینکه چگونه سئو را می توان در مقیاس به کار برد، دنبال کنید. هر 5 نفر موفق به ایجاد کسب و کار با درآمد باورنکردنی شده اند و آنها موفق شدند این کار را انجام دهند زیرا می دانند چگونه از SEO به درستی استفاده کنند.

داستان های آن ها را بخوانید و مدتی را صرف تجزیه و تحلیل شیوه های SEO آنها کنید. ممکن است متوجه شوید که گاهی اوقات آن ها کارها را متفاوت از سئوهای «سنتی» انجام می دهند و این به این دلیل است که آن ها اعتماد به نفس و تخصص لازم برای امتحان کردن چیزهای جدید و آزمایش سئو را بدون ترس از شکست دارند. حال آشنا شوید با 5 متخصص سئو فوق العاده:

نیل پاتل: یکی از معتبرترین کارشناسان سئو در این صنعت. فقط وبلاگ او را بخوانید، بلکه سعی کنید شیوه های او و اینکه چگونه توانسته از سئوی محتوا در مقیاس استفاده کند، تجزیه و تحلیل کنید.

Brain Dean: او متخصص در ساخت لینک است. وبلاگ او یک منبع عالی برای مطالعات موردی و تکنیک هایی است که می توانید برای به دست آوردن نتایج سریع از آنها استفاده کنید.

اریک انج: سخنران، بنیانگذار و مدیر عامل Stone Temple. سئوکار با سالها تجربه در این صنعت.

Joost de Valk: بنیانگذار و مدیر عامل Yoast، محبوب ترین افزونه SEO.

رند فیشکین: یکی از بنیانگذاران MOZ، مجری بزرگ و کارآفرین.

نتیجه

هرکسی که با یک وب سایت یا کسب و کار آنلاین ارتباط دارد باید متخصص سئو شود.

این لیست شامل مدیران بازاریابی، توسعه دهندگان، مدیران وب سایت، طراحان وب، مدیران رسانه های اجتماعی، کارشناسان PPC، کارآفرینان انفرادی و صاحبان تجارت الکترونیک است.

زیرا سئو اساس همه کمپین های بازاریابی دیجیتال است. اصول سئو نه تنها حداکثر نمایش ممکن را در موتورهای جستجو تضمین می کند، بلکه می تواند به روش های بیشتری به وب سایت کمک کند.

تبدیل شدن به یک متخصص سئو آسان نیست، اما دشوارهم نیست. این فرآیند شامل خواندن، تمرین و تست زیاد است.

اگر اکنون شروع به کار می کنید، بهترین راه این است که یک دوره آموزشی خوب SEO را بگذرانید تا همه اطلاعات را در یک مکان داشته باشید، از ابزارهای سئو مناسب استفاده کنید و مهمتر از همه شروع به تمرین سئو کنید. از اشتباهات خود درس بگیرید و دوباره تلاش کنید.

موتورهای جستجو و سئو اینجا هستند تا برای سال‌های آینده بمانند و این بهترین سرمایه‌گذاری است که می‌توانید برای کسب و کار و مهارت‌های شخصی خود انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.