تولید محتوا نیاز مبرم اکثر وب سایت ها می باشد. مخصوصا اگر شما در حال رتبه دادن به کلمات کلیدی خود و رقابت هستید.

تولید محتوا می تواند متن، عکس، ویدیو و حتی یک پادکست باشد، تولید محتوای با کیفیت برای مخاطبان یکی از راز های موفقیت هر کسب و کاری به شمار می رود. به همین علت  بسیاری از شرکت ها شروع به ارائه خدمات در زمینه تولید محتوا برای سایت ها، شرکت ها، صنایع مختلف و کسب و کارها کرده اند. یکی از فواید تولید محتوای موفق بجز جذب بازدیدکنندگان جدید به سایت شما تشویق به بازگشت بازدید کنندگان قبلی به سایت شما میباشد..

اما محتوای با کیفیت چیست و اصلا تولید محتوا چیست؟ یا توانایی تولید محتوا و انواع محتوا چیست؟ ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است. به تمامی این سوال ها در مقاله فوق پاسخ داده شده است.

تعریف محتوا چیست؟

می توان گفت مهارت نوشتن در حقیقت توانایی بیان ایده ها و افکار از طریق کلمات می باشد. محتوا ابزار بیان افکار است که در چهار چوب مشخصی اقدام به انعکاس آن می کند. مثلا در هنگام نوشتن موضوعی درباره یک محصول، ابزار شما انعکاس مزایا و کاستی های آن با استفاده از فنون نوشتن است.

حال ممکن است محتوا ویدیویی، صوتی یا حتی یک اینفوگرافی باشد. این به شما بستگی دارد که خلاقیت را چاشنی کار کنید تا یک محتوای با کیفیت و قابل رقابت ایجاد کنید.

محتوا خوراک مورد علاقه موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی است. پس هرچه محتوای شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد مخاطب بیشتری دارید.

تولید محتوا برای وب سایت چگونه است؟

امروزه با فراگیری اینترنت و امکان افزایش فروش از طریق سایت به گونه ای شده که نیاز به محتوای با کیفیت بیشتر احساس میشود.

محتوای متنی برای وبسایت ها نقش بسزایی در انعکاس خدمات و محصولات دارد و گوگل نیز علاقه زیادی به محتوای با کیفیت و دست اول دارد.

انواع محتوا مناسب وب سایت چیست؟  

محتوای مناسب انواع سایت را می توان به پنج گروه تقسیم کرد:

محتوای متنی

محتوای تصویری

محتوای ویدیویی

محتوای صوتی

محتوای اطلاعاتی (اینفوگرافیک)

محتوای متنی چیست؟

یکی از پرکاربرد ترین نوع محتوا، محتوای متنی است. کاربرد محتوای متنی بیشتر در وب سایت ها می باشد که اتفاقا به تبحر خاصی نیاز دارد. مثلا نوشتن برای یک محصول نیاز به تحقیق و شناخت محصول دارد تا بتوان آن طور که کمک به معرفی صحیح محصول میکند درباره آن اقدام به تولید محتوا کرد و در واقع حق مطلب را ادا کرد.

محتوای تصویری چیست؟

محتوای تصویری جذابیت بسیاری در کنار محتوای متنی ایجاد می کند چه بسا به تنهایی یک عکس جذاب از هر موضوعی این قدرت را دارد تا اقدام به انعکاس واقعیت موضوع کند. مصرف بیشتر عکس ها در شبکه های اجتماعی این جایگاه را پر رنگ تر میکند .

تولید محتوا

محتوای ویدیویی چیست؟

شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام پذیرای بی نظیری از تولیدات ویدیویی هستند و این قابلیت آنها باعث افزایش تولید و درخواست شده است. قدرت یک محتوای ویدیویی می تواند به مراتب از هر نوع عکس و یا متن بیشتر باشد. به واسطه صدا و تصویر می توان اقدام به خلق تولیداتی با کیفیت و منحصربفرد کرد و همچنین بازخورد بالایی دریافت کرد. تولید محتوای ویدیویی می تواند شامل موشن گرافیک و یا فیلمبرداری از یک محصول باشد.

محتوای صوتی چیست؟

محتوای صوتی یکی از سخت ترین و در عین حال جالب ترین نوع محتوا است، که در قالب های مختلف می توان تولید کرد. مثلا ساخت یک پادکست یا کتاب صوتی از دسته این نوع محتوا است که مخاطبین خاص خود را دارند.

محتوای اینفوگرافی چیست؟

اینفوگرافی نوعی محتوای مفهومیست که در قالب گرافیکی منظور را بیان می کند مثلا شما میتوانید با رسم شکل نشان دهید چه مقدار اطلاعات از یک منبع دارید.

برای شروع تولید محتوا نمونه کار محتوایی تولید کنید

به همه نشان دهید چه توانایی در نوشتن دارید. بهترین کار تولید محتوای بدون عیب است که به مخاطب نشان می دهد قدرت شما در تولید محتوا چقدر است .

برای شروع کار داشتن نمونه کار بسیار مهم و ضروری می باشد و کارفرما با توجه به کیفیت نمونه کار، شما را برای همکاری  انتخاب میکند. اگر اولین تجربه شما می باشد و تا کنون کار تولید محتوا انجام نداده اید و نمونه کاری برای ارائه در دست ندارید، پیشنهاد ما این است که در وبلاگ یا سایت شخصی خود، اولین محتوای خود را ارائه دهید تا به عنوان نمونه کار در اختیار کار فرما قرار دهید.

برای تحت تاثیر قرار دادن کارفرما به یک نمونه کار خوب نیازمند هستید حال ممکن است این سوال برای شما نمایان شود که نمونه کار خوب از چه ویژگی هایی برخوردار است؟ با آپ همراه باشید که در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

ویژگیهای یک نمونه محتوای خوب

توجه داشته باشید به یک نمونه بسنده نکنید چرا که بهتر است چند نمونه کار به کارفرما ارائه دهید.

اگر  شما کارفرما هستید به همین روش عمل کنید، خواستار چند نمونه کار باشید و سپس به ویژگی های آن بپردازید.

  • برای یک نمونه محتوای خوب توجه به خصوصیات مخاطب داشته باشید و از قلمی برای نوشتن استفاده کنید که سلیقه مخاطب می باشد.
  • یکی از ویژگی های قابل توجه دیگر، علائم نگارشی مانند نیم فاصله، ویرگول و … می باشد.
  • در کنار موارد گفته شده باید توجه داشته باشیم که محتوای مد نظر شما به چه شکل می باشد و به راستی این نمونه ها توانایی این را دارند که نیاز شما را برطرف کنند یا خیر. طبق معمول برای رفع این مشکل، کارفرما از شما که تولید کننده محتوا هستید، می خواهد که یک نمونه آزمایشی برای آن ارائه دهید تا در صورت توافق همکاری ادامه داشته باشد.

اهمیت تولید محتوا

در گذشته محتوا تنها فقط شامل متن می شد ولی امروزه همراه با متن فرایند های فوق هم صورت می گرید.

محتوا از همان لحظه اول برای انتقال پیام به کار می رفت و اکثرا تمامی کسب و کار حال با ایجاد محتوای جدید بر این تلاش هستند که سطح مقدار فروش و ارائه خدمات خود را افزایش دهند.

می توان گفت روزانه میلیون ها کاربر در تمامی شبکه های اجتماعی و وب سایت ها فعالیت می کنند و تمامی صاحبان کسب و کار برای ارتباط برقرار کردن با کاربران از طریق این شبکه های اجتماعی و وب سایت ها نیاز به انتشار یک محتوای مفید و ارزشمند می باشد.

به همین خاطر می باشد که تولید کننده محتوای متنی باید با تمامی روش های مقایسه، نوشتن، داستان نویسی، گزارش نویسی و … آشنایی کامل را داشته باشد تا بتواند توانایی این را پیدا کند که در کنار تحت تاثیر قرار دادن مخاطب های فعلی، مخاطب جدید هم جذب کند. با توجه به این موضوع می توانید شاهد اهمیت تولید محتوای ارزشمند و مفید باشید.

اولین قدم برای تولید محتوای سایت

در ابتدا باید قبل از هر اقدامی به محتوای صفحاتی مانند درباره ما، تماس با ما، قوانین و مقررات، سوال های رایج و توضیحات محصولات، بپردازید. اگر عملی روی این صفحات انجام نشود. احتمالا دیگر محتوا هم نتواند به امتیاز شما در رتبه بندی گوگل کمک خاصی کند. زیرا ساختار اولیه از ارزش و اهمیت بالایی از نظر سئو برخوردار می باشد.

پس از تکمیل شدن مطالب اولیه سایت ، باید به مطالب وبلاگ بپردازید.

پس از جمع آوری مقالات و و تشخیص مسیری که وب سایت قرار است در این فرآیند را سپری کند. وقت تبلیغ است. حال این امکان را دارید که در شبکه های اجتماعی، رپرتاژ آگهی و … وب خود را به دنیا معرفی کنید.

ارزش تولید محتوا برای کسب و کار ما

به جز ارتقا از نظر سئو سایت و امتیاز رتبه بندی از نظر گوگل، با ایجاد تولید محتوا عالی می توانید حضور خود را در فضای مجازی پایدار کنید. با ما همراه باشید تا به 4 مزیت تولید و انتشار محتوا برای کسب و کار های آنلاین را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

با تولید محتوا به سراغ اصل مطلب میروید

ارائه آسانسوری یا  Elevator pitch این مثال از جایی آمده است که شما باید بحث مورد نظر را با یک نفر آغاز کنید اما تایم و زمان چندانی برای این عمل ندارید. تصور کنید سوار بر آسانسور شده اید و با یک سرمایه گذار که همیشه مایل بودید در فرصت طلایی با آن درباره کسب و کارتان صحبت کنید به طور اتفاقی  رو به رو می شوید. شما به طور میان گین 1 دقیقه تا 30 ثانیه در کنار آن سرمایه گذار قرار دارید. در این تایم بسیار کم برای جلب توجه و راغب کردن فرد به همراه شدن با مابقی حرف های شما به او چه میگویید؟

در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ ارائه آسانسور دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد. یکی از هنر های تولید محتوا این است که مخاطب را با محتوای ارائه شده  خیلی سریع به سراغ اصل مطلب بروید و وقت با ارزش خود را صرف حواشی و تحریف های غیر ضروری نکنید.

جذابیت برند خود را بهتر نشان می دهید

اگر شما از قدرت کلمات و نوشته های خود به طور کامل آگاه باشید، به این نتیجه خواهید رسید که به آسانی می توانید هر پیامی که دارید را با صدای بلند به گوش مخاطب خود برسانید. اگر کسب و کار شما شامل چند مزیت رقابتی یا چند ویژگی عالی می باشد که مایل می باشید مشتریان شنونده آن باشند، با کمک ادبیات ترغیبی می توانید این کار را انجام دهید. برای شما پیشنهان ما این است  که در محتوای خود، تعریف از ویژگی هایی که نیاز مخاطب را برطرف می کند را جایگزین تبلیغات و شعار های رایج کلیشه ای کنید.

سلیقه مخاطبین خود را به خواسته خود تغیر می دهید

اگر شما موفق به تولید محتوای حرفه ای باشید می توانید سلیقه مخاطب خود را به دلخواه تغییر دهید.  این مبحث یکی از استراتژی ترین و اصولی ترین اقدامات در زمینه بازاریابی محتوایی به شمار می رود و اگر شما با برنامه مناسب انجام دهید می تواند تاثیر بسیاری در روند کاری شما بگذارد.

خودتان را سریع به مشتری معرفی کنید

تولید محتوا به شما این امکان را میدهد تا مخاطبان هر چه که مرتبط با شما نیاز دارد از طریق وب سایت به دست آورند. با این راه کار نه دیگر به حرف های اضافه و بی فایده بپردازید نه آنقدر خلاصه نویسی می کنید که مخاطب متوجه منظور شما نشود.

اصول تولید محتوای ارزشمند

برای تولید محتوای متنی به مهارت هایی از قبیل نویسندگی خوب، دایره لغت وسیع، دانش کافی برای استفاده واژه ها و اصطلاحات، دانش انگلیسی عالی، مهارت های جستجو نیاز مند می باشید و با وجود همه این ها داشتن توانایی نوشتن مطابق با استاندارد های مدرن الزامی می باشید. همان طور که می دانید تولید محتوای متنی تنها به نوشتن ختم نمی شود در حقیقت ایجاد محتوایی ارزشمند و با کیفیت است.

از ابزار های جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید

پیشنهاد ما برای شما این است که قبل از شروع به نوشتن محتوای جدید، یک جدول یا تقویم محتوا درست کنید. به عنوان مثال در دوره های سه ماهه تعیین کنید که در چه روزی قرار است بر روی چه مطالبی کار کنید. ابزار های مرتبطی وجود دارد که میتواند در پیدا کردن کلمات کلیدی به روز به شما کمک کند. ناگفته نماند که گوگل و پیشنهادات گوگل می تواند بسیار کمک کند. توجه داشته باشید که تمامی کسب و کار ها روز به روز در حال پیشرفت هستند و بدون شک کلمات کلیدی جدیدی وارد موتور جستجو می شود.

روی کلمه کلیدی رقبای خود مطالعه کنید

بسیاری از ابزار ها این امکان را به شما میدهد تا کلمات کلیدی رقابتی را پیدا کنید. اما اگر مایل بودید که بر روی این موضوع مطالعه کنید به یاد داشته باشید که تنها اجازه استفاده از کلمه کلیدی استفاده شده توسط رقبا را دارید نه استفاده از محتوایشان.

شما با تولید محتوای منحصر به فرد برای برند خود جایگاه بخصوصی را در بازار به دست می آوردید.

از کلمات کلیدی در جایی استفاده کنید که بیشتر اهمیت دارد

برای این که به موتور های جستجو بتوانید ثابت کنید که هدفتان از نوشتن یک مقاله چه می باشد واجب می باشد که کلمات کلیدی را با الویت بندی زیر استفاده کنید:

  • تگ عنوان (Title Tag)
  • لینک‌های داخلی در محتوا
  • ویژگی متن جایگزین تصویر (Alt attribute)
  • تگ‌ هدرh1
  • توضیحات متا  (meta description)

تگ عنوان، هنوز هم مهم ترین المان در صفحه است

اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی مد نظرتان در قسمتی از تگ عنوان قرار گرفته باشد و اگر در ابتدا هم باشد بهتر است.

فراموش نکنید که تگ عنوان باید تقریبا 60 کاراکتر باشد یا 600 پیکسل، درواقع نیازی نیست انرژی بسیاری برای نوشتن آن مصرف کنید. محتوا با ارزش و مفید بسازید و با یک عنوان جذاب مخاطب را راغب به همراه شدن با خود کنید.

 کلمه کلیدی مرتبط اضافه کنید

  به هیچ وجه بعد از اتمام نوشتن مقاله کلمات کلیدی را به طور غیر معمول در نوشته جای ندهید. سعی کنید با تهیه یک لیست از کلمات کلیدی مرتبط از کلمات کلیدی به طور طبیعی در مقاله استفاده کنید.

از کلمه های کلیدی هدف در توضیحات متا استفاده کنید

این رنگ پرنگ کلمات کلیدی نظر مخاطبان را جذب خود میکند و باعث بالا رفتن آمار کلیک می شود. سعی بر این داشته باشید متا دیسکریپشن ها را همانند یک جمله تبلیغاتی بنویسید.

سوالات اساسی را ابتدا مطرح کنید

قبل از شروع، به سوالاتی که در مقاله خود می خواهید به آن بپردازید جمع آوری کنید. هیچ وقت از یاد نبرید که زمانی که کاربر در گوگل جوستجو می کند به دنبال پیدا کردن یک پاسخ صحیح می باشد، و گوگل بهترین نتیجه را برای کاربر به نمایش می گذارد.

اگر شما خود را به جای کاربر قرار دهید و سوالات جدیدی را بیان کنید. هیچ مشکلی وجود ندارد، پاسخ این پرسش هارا در متن قرار دهید و در انتها اگر لازم شد عنوانی برای پاراگراف قرار دهید. اما سوالات اساسی که دلیل نوشتن این مقاله می باشد را در ابتدا بیان کنید.

دیکته و دستور زبان نوشته ها را چک کنید

توجه داشته باشید اشتباهات جزئی مانند اشتباه نوشتن نام یک شخص یا برند می تواند به اعتبار شما آسیب شدیدی وارد کند، یا مطالبی با غلط های نگارشی و دستور زبانی، تجربه چندان خوبی را برای کاربران ایجاد نمی کند.

در زمان نوشتن مقاله به اعتبار برند خود فکر کنید

برند خود را باید همانند کلمات کلیدی برای سئو کردن در نظر بگیرید زیرا تمام این پروژه نوشتن مقاله سئو شده به همراه نکات ذکر شده برای معرفی کسب و کار شما در گوگل می باشد. توجه داشته باشید به هیچ وحه نباید در ذکر نام برند زیاده روی شود، شما میتوانید خدمات خود را در بخش های مختلف معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *