تحقیق بر روی کلمات کلیدی باعث هدفمند شدن سئو سایت خواهد شد. سالهاست که موتورهای جستجو اهمیت سیگنال‌های مرتبط با کلمات کلیدی را برای رتبه‌بندی کاهش می دهند.

قابل ذکراست که وجود کلمات کلیدی دیگر در تگ عنوان یا تگ های (H1، H2، H3) برای رتبه بندی درصفحات برتر نتایج موتورهای جستجو ضروری یا اجباری نیست. حتی استفاده از عبارات کلیدی دقیق در متن یک صفحه وب سایت دیگر مورد نیاز نیست.

اکنون این سوال مطرح می شود که باید فرآیند تحقیق بر روی کلمات کلیدی را رها کنید و تمرکز خود را بر روی تولید محتوا بگذاریم؟

پاسخ منفی است.

تحقیق بر روی کلمات کلیدی هنوز مهم است، اما با روشی متفاوت از گذشته.

به عنوان مثال، معانی مختلف یک عبارت و محبوبیت هر معنی از اهمیت حیاتی برخوردار است.

همچنان استفاده ماهرانه از کلمات کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه بر روی کلمات کلیدی به روشی تحقیق کنید که برای بهینه سازی موتور جستجوی امروزی مناسب باشد.

هدف این راهنما این است که:

  • تحقیق بر روی کلمات کلیدی همچنان مفید است.
  • با بسیاری از باورهای غلط آشنا شوید.
  • به شما ثابت می کنیم که چگونه درک علمی از نحوه استفاده از کلمات کلیدی توسط موتورهای جستجو امروزه می تواند به شما در رتبه بندی کلمات کلیدی با ترافیک بالا کمک کند.

اهداف کلمه کلیدی خود را مشخص کنید

اهداف خود را تعریف کنید: با ترافیک ورودی از موتورهای جستجو چه کاری می خواهید انجام دهید؟

بزرگترین اشتباهی که می توانید مرتکب شوید این است که موفقیت را به عنوان ترافیک بیشتر تعریف کنید. اما ترافیک بیشتر هرگز نباید هدف شما باشد. در واقع افزایش فروش باید همیشه هدف باشد.

می توان گفت برای حل مشکل فروش شما ایجاد ترافیک در وب سایت راه حل ساده ای می باشد. ترافیک هرگز هدف نهایی نیست، به افزایش درآمد همیشه باید توجه داشته باشید.

زمانی که اهداف کلیدواژه را تعریف کردید، می توانید دسته بندی کلمات کلیدی را برای رسیدن به این اهداف توسعه دهید و شروع به دسته بندی کلمات کلیدی خود کنید تا یک بازاریابی دیجیتال و با یک استراتژی محتوا را ایجاد کنید.

آیا تمرکز خود را برای تحقیق بر روی کلمات کلیدی LSI بگذاریم؟

در سال 2003، زمانی که گوگل شرکت ی به نام Applied Semantics را خریداری کرد، به فناوری مهمی به نام Circa مجهز شد.

به طور خلاصه، Circa مبتنی برای درک زبان از طریق استفاده از دسته‌های پروژه Open Directory برای ایجاد مضامینی بود که یک صفحه وب می‌توانست تحت آن طبقه‌بندی شود.

Applied Semantics فناوری را ایجاد کرد که برنامه AdSense Google را تقویت کرد و به Google امکان داد محتوای وب سایت را با انواع کلمات کلیدی مرتبط با تبلیغات مطابقت دهد. این یک نوع تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی متنی است که به عنوان پایه ای برای برنامه AdSense استفاده می شود، که از آن زمان فناوری های دیگری مانند مکان یابی، هدف گذاری مبتنی بر علاقه و هدف گذاری زبان را برای بهبود و گسترش برنامه AdSense اضافه کرده است.

در واقع، به گفته گوگل ، هدف‌گیری متنی آن‌ها از ساختار پیوند کلی وب برای تعیین اینکه یک صفحه وب در مورد چیست استفاده می‌کند، که بسیار پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر از LSI ساده است.

با مشاهده اینکه چگونه LSI نقش کمرنگی در برنامه AdSense دارد، LSI احتمالاً نقش ناچیزی در رتبه بندی جستجو نیز ایفا می کند.

تحقیق بر روی کلمات کلیدی

محبوبیت کلمه کلیدی

درک هدف کاربر از یک عبارت مهم است زیرا استراتژی ایجاد محتوای شما را راهنمایی می کند.

در مورد قصد مبهم کاربر، که در آن یک عبارت کلیدی دارای چندین معانی است، در تحقیق بر روی کلمات کلیدی تهیه لیستی از تمام مقاصد مختلف کاربر مهم است.

اگر در گوگل جستجو کنید، ممکن است بتوانید اهداف مختلف کاربر را تشخیص دهید. محبوب ترین تنوع به احتمال زیاد آن است که بالاترین رتبه را دارد.

در اینجا یک نکته مهم وجود دارد:

اگر سه هدف برای یک عبارت جستجو توسط کاربر وجود داشته باشد، محبوب ترین هدف کاربر است که در بالا نشان داده می شود – نه سایتی که بیشترین کلمه کلیدی را دارد.

رتبه بندی برای عبارات کلیدی دیگر به معنی رتبه بندی صفحات وب با بیشترین لینک و کامل ترین محتوا نیست. این در مورد رتبه بندی صفحات وب است که به طور کامل محبوب ترین هدف کاربر را برآورده می کند.

Google Trends برای تحقیق بر روی کلمات کلیدی

Google Trends ابزار خوبی برای شناسایی قصد جستجوگر و تغییرات در نحوه استفاده از کلمات کلیدی ارگانیک است که می توانید برای تحقیق بر روی کلمات کلیدی استفاده کنید.

Google Trends به شما کمک می کند تا ببینید که چگونه عبارات جستجو روند صعودی، روند نزولی، روند در یک الگوی چرخه ای و شناسایی الگوهای منطقه ای دارند.

درک الگوهای دوره‌ای و منطقه‌ای بهتر به شما کمک می‌کند بدانید چه زمانی باید انواع خاصی از محتوا را منتشر کنید و همچنین درک کنید که لینک سازی خود را در مناطق خاصی برای عبارات خاص متمرکز کنید، زیرا این عبارات در آن مناطق محبوب‌تر خواهند بود. این یک بینش مهم است!

مثالا، کاملاً واضح است که عبارت “اسنپ” در مقایسه با عبارت عمومی “تاکسی” بسیار محبوب شده است. خط روند همچنین نشان می دهد که عبارت تاکسی روند نزولی دارد.

تحقیق بر روی کلمات کلیدی با گوگل ترند عبارت تاکسی و اسنپ

هنگامی که شاهد کاهش ترافیک هستید، حتی اگر رتبه بندی شما بدون تغییر باشد، گاهی اوقات می تواند به این معنی باشد که تغییری در رفتار مصرف کننده با معرفی یک محصول یا خدمات جدید وجود دارد.

در اینجا یک نکته مهم در مورد نحوه استفاده از ابزار Google Trends وجود دارد:

عبارات کلیدی را با کلمات کلیدی مقایسه کنید که با حجم جستجوی واقعی آنها آشنا هستید – حتی اگر عبارت کلیدواژه شناخته شده ارتباط نزدیکی با هم نداشته باشند. در نتیجه، تجزیه و تحلیل روند جستجو برای عبارت کلیدواژه ناآشنا را آسان تر می کند زیرا شما یک خط پایه برای مقایسه دارید.

تحقیق بر روی کلمات کلیدی برای سئو

چگونه یک صفحه وب می تواند از یک عبارت کلیدی به گونه ای استفاده کند که منجر به رتبه بندی بهتر شود؟

اکنون پاسخ را می فهمید:

استراتژی کلمه کلیدی مناسب بر اساس ایجاد یک نقشه موضوعی از جایگاه شما است تا به شما کمک کند تا سایت خود را معتبر، متخصص و قابل اعتماد کنید.

الگوریتم‌ها با پاسخ دادن به سؤالات، کاربران را راضی می‌کنند. آنها دیگر صرفاً عبارت های جستجو را با کلمات کلیدی در یک صفحه وب مطابقت نمی دهند.

این بدان معنا نیست که شما باید صفحات خود را به عنوان پرسش و پاسخ بیان کنید. این بدان معنی است که هدف کاربر / هدف جستجوی پنهان در کلمات کلیدی را درک کنید و محتوای خود را بسازید تا هدف کاربر / جستجوی ضمنی در عبارت کلیدواژه را برآورده کند.

صفحات وب رتبه بندی می شوند زیرا وب سایت ها به آن صفحات پیوند دارند. وب‌سایت‌ها به آن صفحات پیوند می‌دهند زیرا آن صفحات مشکلی را حل کرده‌اند، زیرا باعث رضایت می‌شوند.

افراد به دلیل تجربیات مثبت کاربران به یک سایت لینک می دهند. فهرست کلمات کلیدی خود را از طریق چارچوب هدف کاربر/نیت جستجو درست کنید و سپس در نظر بگیرید که چگونه می توان از محتوای حاصل برای ایجاد یک تجربه کاربری مثبت استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *